04 juni, 2018

De 10 voordelen van Microsoft Dynamics 365 Business Central

terug naar overzicht

Microsoft Dynamics 365 omvat zakelijke toepassingen die een revolutie teweegbrengen in de manier waarop wij zaken doen. Het platform is ontworpen om bedrijfsprocessen te integreren. Business Central is hier onderdeel van en omvat elk aspect van het bedrijfsproces; van marketing tot verkoop, service, operaties en financiering.

De 10 voordelen van Microsoft Dynamics 365 Business Central (D365 BC) zijn:

1. Bewezen, maar niet achterhaald

De basis van D365 BC is Dynamics NAV. Dynamics NAV is een meer dan 20 jaar oude applicatie. Dit zorgt er onder andere voor dat wij met bewezen technologieën kunnen werken én dat we toegang hebben tot de nieuwste technologieën.

2. Snel profiteren

Anders dan de traditionele modelimplementatie, implementeren en configureren wij D365 BC voor u. Het voordeel voor de gebruiker is dat de server in de cloud wordt aangeboden. Hierdoor is de toepassing binnen een paar uur klaar voor gebruik. Dit verkort de installatie en configuratie tijd. Daarbij vermindert dit de eventuele problemen die de implementatie van de software in de weg kunnen staan.

3. Integratie met de Microsoft stack

D365 BC combineert vele Microsoft-applicaties zoals PowerApps, Flow, Power BI, Cortana Intelligence en nog velen anderen. D365 BC verbindt gegevens over accounting, verkoop, inkoop, voorraad en klantinteracties. Dit geeft een totaaloverzicht van het bedrijf. Tevens kunt u dankzij de ingebouwde Power BI-dashboards uw financiële prestaties realtime monitoren.

4. Nieuwe releases (upgrades)

D365 BC wordt automatisch geüpgraded. De kosten en de moeite die gepaard gaan met upgrades en nieuwe versies zijn lager dan bij het huidige model. Het huidige model dwingt de gebruiker meestal een upgradepakket te kopen en te installeren of om te betalen voor gespecialiseerde services om de omgeving te upgraden. Bij Dynamics 365 Business Central hoeft dit niet.

5. Een open systeem

D365 BC biedt meerdere kant-en-klare API’s. Daarbij installeert het point-to-point-verbindingen tussen D365 BC en een oplossing of service van een derde partij (via Connect Apps). D365 BC zorgt voor een naadloze integratie tussen uw service en D365 BC. U kunt hierdoor services bundelen, wat zorgt voor een geïntegreerde ervaring bij de klant.

6. Autonomie en flexibiliteit

De functies van D365 BC gaan goed samen met de moderne manier van ondernemen. D365 BC staat bedrijfsspecifieke oplossingen toe, ondersteund door cloud technologie. Dit houdt in dat u unieke oplossingen kunt maken en tegelijkertijd gebruik kunt maken van cloudsoftware en de bijbehorende voordelen. Dankzij de flexibele schaalbaarheid is D365 BC geschikt voor zowel grote als kleine bedrijven.

7. Wet- en regelgeving

Met D365 BC voldoet u aan 100% naleving van de lokale regelgevingsmogelijkheden (o.a. GDPR/AVG en de belasting wetgeving) door het te vormen volgens de vereisten van de lokale markt.

8. Oplossing gericht op specifieke branche

Als u een specifieke app wilt maken of kopen, kunt u dit doen met D365 BC. De ingesloten app-functie biedt de mogelijkheid om de Business Central toepassing uit te breiden en aan te passen. Dit bevordert het opbouwen van de klantrelatie met gerichte services en functionaliteiten.

9. Een vertrouwd interface

Met het uniforme gebruikersinterfacebeleid van Microsoft voelt de toepassing aan als een warm bad. De navigatie is namelijk herkenbaar wanneer u andere Microsoft-applicaties kent. Dit verbetert de leercurve van de applicatie.

10. Lagere kosten

Bij D365 BC als SaaS-applicatie zijn de kosten van  de hardware- en softwarelicenties lager dan bij het traditionele model. Daarbij komt dat een bedrijf het aantal gebruikers per maand kan verhogen en verlagen. Hierdoor kunnen kleine en middelgrote bedrijven (SMB) software gebruiken die ze anders, vanwege de hoge licentiekosten, niet zouden gebruiken. Tot slot verlaagt dit ook de onderhoudskosten, omdat er geen onderhoud aan de server meer nodig is.