Pixelzebra Dynamics 365 voor een op maat gemaakt CRM systeem
29 oktober, 2018

Interview Het Residentie Orkest

terug naar overzicht

Interview met Linda Grau, Manager Marketing en Sales bij Het Residentie Orkest

Het Residentie Orkest is een Nederlands symfonieorkest, gevestigd in Den Haag. De organisatie wordt omschreven als een warme Haagse familie met veel ambitie en een hoge betrokkenheid. Bij het Residentie Orkest gaan traditie en vernieuwing hand in hand. Ze bieden een muzikale belevenis van topkwaliteit met een avontuurlijk en dynamisch profiel, altijd op zoek naar de relevantie van muziek op een eigentijdse, jonge en frisse manier. De focus ligt op hun vijf merkwaarden: inspirerend, bevlogen, gastvrij, teamspeler en Haags. Linda Grau is Manager Marketing en Sales bij het Residentie Orkest. Ze houdt zich vooral bezig met marketing, communicatie, sales en particuliere donateurs. We vroegen haar naar haar mening over de samenwerking met Pixelzebra.

1. Hoe lang werken jullie al met Pixelzebra?

Bijna zes jaar.

2. Wat doet Pixelzebra voor jullie?

Pixelzebra is onze implementatiepartner, die samen met ons continue aan ons CRM-systeem blijft bouwen. Daarnaast trainen en ondersteunen ze ons met behulp van hun supportafdeling en adviseren ze ons op het gebied van Microsoft Dynamics 365. Vanaf de start van al onze trajecten worden we begeleid door Pixelzebra. Daarbij helpen ze ons ook bij alle aanverwanten onderdelen die hieraan vast zitten, zoals de Marketing Automation tool ClickDimensions. Binnenkort starten we met de salesmodule. Ook hierin zal Pixelzebra ons begeleiden.

3. Waarom hebben jullie de hulp van Pixelzebra ingeschakeld?

We wilden graag een op maat gemaakte oplossing om de communicatie met onze vaste klanten te verbeteren en om inzicht te krijgen in het (aankoop)gedrag en de voorkeuren van de klanten. Daarbij wilden we ons ticketingsysteem aangevuld hebben met andere informatie. We zochten daarom een goede organisatie die ons hiermee kon helpen. Bij diverse  orkesten en podia hadden we verschillende opties bekeken, maar vanuit de afdeling sponsoring hadden we al contact met Pixelzebra. Vervolgens hebben we verschillende, fijne gesprekken gehad met Pixelzebra. Tijdens deze gesprekken voelden we direct een persoonlijke klik met Vanessa (Directeur Marketing en Sales Pixelzebra), dus dat gaf ons een goed gevoel. De interne betrokkenheid die bij ons heerst, merkten wij ook bij Pixelzebra. Dit vonden wij erg prettig.

4. Welke onduidelijkheden/bezwaren/twijfels hadden jullie voordat jullie klant bij ons werden?

Voordat we met Pixelzebra gingen werken, hadden we nog geen systeem om de koppeling binnen ons ticketsysteem realiseren. Dit wilden we wel graag. Daarbij was het van belang dat iedereen binnen het Residentie Orkest hier ook mee kon werken. Als het systeem er staat maar niet iedereen die ermee moet werken er ook mee kan werken, is het niet mogelijk het optimale uit het systeem te halen. Aan de ene kant wilden we er dus voor zorgen dat de koppeling met het ticketingsysteem goed werkt en aan de andere kant dat mensen zich prettig voelen om met het systeem te werken en dat ze ook het nut ervan inzien. Deze realisatie staat bij ons hoog in het vaandel. Op een aantal fronten is dit ook al heel goed gelukt, op sommige fronten moet dit nog beter bijgestuurd worden. Waar we heel blij mee zijn, is dat we nu vanuit CRM op naamniveau zien met wat voor soort mensen we te maken hebben en waar hun interesses liggen. Die informatie is nu verbonden, waardoor we meer  inzichten hebben in onze klanten.

"De samenwerking met Pixelzebra is heel prettig. Ze zijn erg betrokken bij zowel onze mensen als onze organisatie."
Linda Grau, manager Marketing & Sales

 

5. Wat is het resultaat tot nu toe? Hebben jullie al winsten kunnen behalen op de vooraf gestelde doelen?

Het realiseren van een op maat gemaakt CRM-systeem was ons doel. Dit is iets wat langzamerhand groeit. Op het gebied van ticketing loopt het goed. Onze grootste winst zit hem in de automatisering. Het versturen van mailings, het maken van campagnes en het profileren van onze bezoekers gaat eenvoudiger en sneller nu alles automatisch verloopt. Hierdoor kunnen we met behulp van CRM nog meer gerichte marketing toepassen.

6. Hoe zou je de samenwerking met Pixelzebra beschrijven?

De samenwerking met Pixelzebra is heel prettig. Ze zijn erg betrokken bij zowel onze mensen als onze organisatie. Doordat Pixelzebra inzicht heeft in onze processen, kan ze de systemen op de juiste manier inrichten. We zijn op dit moment nog veel aan het leren, bijsturen en uitbreiden. De betrokkenheid, vriendelijkheid en behulpzaamheid bij Pixelzebra maakt dit nog makkelijker. Ook op dit gebied doen ze hun best om constant te blijven verbeteren.

7. Wat is tot nu toe jullie leukste moment geweest tijdens deze samenwerking met Pixelzebra?

Eigenlijk zijn alle bijeenkomsten, van de aftrap tot de uitbreiding van projecten, hele leuke sessies en gesprekken. Het is leuk om te zien hoe we samen het verschil kunnen maken.

8. Wat heeft de samenwerking met Pixelzebra jullie opgeleverd?

De samenwerking met Pixelzebra heeft ons meer klanteninzichten en het beter en op maat ingerichte e-mailmarketing opgeleverd. Daarbij was ook het verdwijnen van de papieren direct mail een goede stap. Processen die eerst heel omslachtig waren, zijn nu beter geautomatiseerd. Het is een veel eenvoudiger en gestroomlijnder proces geworden.

"Eigenlijk zijn alle bijeenkomsten, van de aftrap tot de uitbreiding van projecten, hele leuke sessies en gesprekken."
Linda Grau, manager Marketing & Sales

 

9. Zou je Pixelzebra aanbevelen aan andere organisaties? Waarom wel/niet?

Jazeker, en dat doe ik ook al heel vaak. We hebben een hele fijne samenwerking met Pixelzebra. Daarbij is Pixelzebra nu ook lid van onze Residentie Orkest Business Circle, wat laat zien dat je partners bent in plaats van alleen opdrachtgever en uitvoerder. Dus waarom zou ik zo’n fijne samenwerkingspartner dan niet aanraden bij anderen?

10. Welk cijfer zou je ons geven?

Een 8,5. Meer uitleg hoef ik na bovenstaande antwoorden niet te geven, toch?