Social Engagement

Dynamics 365 for Social Engagement

De snelheid waarmee we zaken doen en het aantal kanalen dat we gebruiken, nemen toe. Zowel medewerkers als klanten hebben een breed scala aan keuzes op het gebied van communicatie. Sociale mediakanalen zijn de belangrijkste componenten van het klanttraject, omdat klanten via social media contact hebben met uw organisatie en uw werknemers. Daarbij kunnen klanten via de verschillende platformen met elkaar communiceren. Dit kan invloed hebben op uw organisatie. Dynamics 365 for Social Engagement kan helpen bij het managen van deze gegevens.

Eenvoudig en snel reageren

Met Social Engagement van Microsoft Dynamics 365 kunt u eenvoudig bijhouden wat er op social media over uw organisatie gezegd wordt. Op uw persoonlijke dashboard krijgt u een overzicht van de verschillende social mediakanalen en de activiteiten hierop. Hierdoor kunt u gelijk reageren op een vraag, een klacht of een opmerking. Daarbij kunnen problemen in de gaten gehouden worden en, waar nodig, effectief opgelost worden. Een ander voordeel hiervan is dat salesmedewerkers makkelijker gegevens en nieuwe leads kunnen verzamelen. Social Engagement maakt het ook mogelijk om uw merk reputatie te meten en te beheren. Wilt u de stem van uw klant beter begrijpen om daar vervolgens uw content op af te stemmen? Dan kunt u gebruik maken van de sociale inzichten die Social Engagement met zich meebrengt. Wanneer u de kracht van social media echt benut, krijg u namelijk niet alleen likes en shares, maar creëert u meetbare bedrijfsresultaten.

Social Engagement en Marketing

Om reacties op social media te volgen vanuit uw marktingoplossing, kunt u Microsoft Social Engagement verbinden met Microsoft Dynamics Marketing. Met een geïntegreerde oplossing plaatst u Social Engagement-widgets op uw startpagina en zijvenster. Hierdoor krijgt u een algemeen overzicht. U kunt de widgets ook op uw bedrijfs- of campagnebeheerpagina’s plaatsen om reacties uit sociale media op specifieke marketinginitiatieven te managen.