Stuur je nog steeds elke maand een traditionele nieuwsbrief naar je volledige database? Dan is het de hoogste tijd om met de tijd mee te gaan. De huidige klant vraagt namelijk communicatie op maat, met content dat is afgestemd op zijn of haar behoefte. Je nieuwsbrieven personaliseren lijkt misschien ingewikkeld, maar Microsoft Dynamics 365 Customer Insights helpt je er van begin tot eind bij.
In onze eerdere artikelen vertelden we hoe je je doelgroep segmenteert en een customer journey bouwt. Nu is het tijd voor de volgende stap: ga de interactie aan met je doelgroep door middel van e-mailmarketing automation. Voor je het weet schieten je nieuwsbrief-resultaten door het dak.
Stuur je geautomatiseerde nieuwsbrieven met leuke content, een goede actie en de juiste segmentatie, dan is de kans groot dat het een succes wordt. Maar helaas zie je ook een hoop ‘rommel’ voorbij komen. Veel teveel nieuwsbrieven in een korte tijd, niet écht persoonlijk of met een aanbod dat totaal niet aansluit op jouw behoefte. Deze belanden waarschijnlijk zonder dat je ‘m überhaupt opent in de prullenbak. Er is dus voor veel organisaties nog een hoop te winnen.
Binnen Dynamics 365 Customer Insights kun je één ontwerp van een nieuwsbrief maken voor een volledig marketingsegment. Vervolgens wordt elk afzonderlijke mail verder gepersonaliseerd op basis van de gegevens van de geadresseerde, en wordt je mail verstuurd vanuit jouw organisatie. Zelfs de informatie in je nieuwsbrief kan verschillen afhankelijk van de persoonlijke gebruiker, zodat elke mail uniek is en volledig aansluit op de behoefte van de ontvanger. De nieuwsbrieven maak je op basis van sjablonen, of ontwerp je volledig zelf in HTML. Dit zorgt ervoor dat elke nieuwsbrief perfect past binnen de huisstijl van jouw organisatie.
De resultaten van je nieuwsbrieven houd je nauwlettend in de gaten via een uitgebreid dashboard. Hierin vind je alle belangrijke KPI’s: hoeveel mensen openen je nieuwsbrief, hoeveel mensen klikken door en welke nieuwsbrief is het meest succesvol? Op basis van deze informatie kun je jouw volgende mails optimaliseren. Voor je het weet, ben je een echte mailpro geworden.
Ook mail met Dynamics 365 Customer Insights? Laat een bericht achter en ik neem contact met je op.